Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy

Oto pytanie, które zadaję sobie od lat, by dowiedzieć się co jest najważniejsze dla kandydatów i pracowników podejmujących decyzje o wyborze pracodawcy. 

W 2022 roku po raz pierwszy przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem metody CAWI, w którym poprosiłam respondentów o ocenę 25 atrybutów opisujących miejsca pracy w Polsce. 

Ponownie w 2023 roku zwróciłam się z tym samym pytaniem do kandydatów i pracowników. Tym razem ocenili aż 31 atrybutów. 

W 2024 roku przeprowadziłam 3. edycję badania, a kandydaci i pracownicy oceniali 32 atrybuty, w tym 30 z poprzedniej fali badania i 2 nowo dodane dotyczące wizerunku pracodawcy. 

Oto topline wnioski z tegorocznego badania. 

  • Dla kandydatów i pracowników najważniejsze są atrybuty godnościowe-relacyjne. 
  • Widoczne są zmiany jakościowe na przestrzeni 3 lat tj. 2022-2024 w rankingu kluczowych atrybutów. 

3 najważniejsze atrybuty brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze pracodawcy przez ogół respondentów to:

  1. uznanie i szacunek okazywane przez przełożonego,
  2. dobre relacje z przełożonym,
  3. przyjemne środowisko pracy. 

Gotowy jest już pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy 2024”. 

Możesz go pobrać ze cenę kawy z ciastkiem 🙂

Chcesz poznać pełen raport z badania za 2024 rok? Dane te pomogą Ci szybciej i dokładniej zweryfikować strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej dla marki Twojego pracodawcy.

Spis treści raportu płatnego:

  • Wstęp – Dlaczego to ważne, by poznać opinie kandydatów i pracowników
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów i pracowników w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez pracowników w 2024 roku – lista top 3
  • Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów emocjonalnych
  • Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów racjonalnych
  • Najwyżej cenione atrybuty przez kobiety w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty przez mężczyzn w 2024 roku – lista top 3
  • Najwyżej cenione atrybuty wśród kandydatów i pracowników w 4 kategoriach wiekowych (poniżej 30 lat; 31-40 lat; 41-50 lat, powyżej 51 lat) w 2024 roku – lista top 3
  • Ocena atrybutu: ponadprzeciętna pensja
  • Ocena atrybutu: udział w konkursach HR&EB
  • Ocena atrybutu: organizacja angażuje się w działania CSR/ESG
  • Ocena atrybutu: Rozpoznawalny pracodawca
  • Ocena atrybutu: Dobra opinia na temat pracodawcy
  • Lista top 3 atrybutów wskazanych przez respondentów w pytaniu otwartym
  • Oczekiwania respondentów a cykl dystrybucji wiedzy w organizacji

Julita DĄBROWSKA - autorka badania i raportu

  • ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem, doradza pracodawcom, którzy nie korzystają z usług agencji zewnętrznych w tym jak kreować wizerunek i markę pracodawcy, by przyciągać właściwych kandydatów,
  • autorka dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
  • absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
  • przeprowadziła ponad 100 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
  • autorka raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
  • autorka raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym opublikowano nowy model marki pracodawcy,
  • autorka raportu „Oceń swojego szefa, oceń swoją szefową” z 2022 roku,
  • autorka 3 kursów online na temat employer brandingu,
  • doświadczony trener, ponad 6000 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego.
Atrakcyjni Pracodawcy
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.