Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy
Oto pytanie, które zadaję sobie od lat, by dowiedzieć się co jest najważniejsze dla kandydatów i pracowników podejmujących decyzje o wyborze pracodawcy.
W 2022 roku po raz pierwszy przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem metody CAWI, w którym poprosiłam respondentów o ocenę 25 atrybutów opisujących miejsca pracy w Polsce.
Ponownie w 2023 roku zwróciłam się z tym samym pytaniem do kandydatów i pracowników. Tym razem ocenili aż 31 atrybutów.
W 2024 roku przeprowadziłam 3. edycję badania, a kandydaci i pracownicy oceniali 32 atrybuty, w tym 30 z poprzedniej fali badania i 2 nowo dodane dotyczące wizerunku pracodawcy.
Oto topline wnioski z tegorocznego badania.
- Dla kandydatów i pracowników najważniejsze są atrybuty godnościowe-relacyjne.
- Widoczne są zmiany jakościowe na przestrzeni 3 lat tj. 2022-2024 w rankingu kluczowych atrybutów.
3 najważniejsze atrybuty brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o wyborze pracodawcy przez ogół respondentów to:
- uznanie i szacunek okazywane przez przełożonego,
- dobre relacje z przełożonym,
- przyjemne środowisko pracy.
Gotowy jest już pełen raport z badania „Atrybuty Atrakcyjnego Pracodawcy 2024”.
Możesz go pobrać ze cenę kawy z ciastkiem 🙂
Chcesz poznać pełen raport z badania za 2024 rok? Dane te pomogą Ci szybciej i dokładniej zweryfikować strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej dla marki Twojego pracodawcy.
Spis treści raportu płatnego:
- Wstęp – Dlaczego to ważne, by poznać opinie kandydatów i pracowników
- Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów i pracowników w 2024 roku – lista top 3
- Najwyżej cenione atrybuty przez kandydatów w 2024 roku – lista top 3
- Najwyżej cenione atrybuty przez pracowników w 2024 roku – lista top 3
- Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów emocjonalnych
- Jak zmieniały się preferencje kandydatów i pracowników w ciągu ostatnich 3 lat (2022, 2023, 2024) – lista top 3 atrybutów racjonalnych
- Najwyżej cenione atrybuty przez kobiety w 2024 roku – lista top 3
- Najwyżej cenione atrybuty przez mężczyzn w 2024 roku – lista top 3
- Najwyżej cenione atrybuty wśród kandydatów i pracowników w 4 kategoriach wiekowych (poniżej 30 lat; 31-40 lat; 41-50 lat, powyżej 51 lat) w 2024 roku – lista top 3
- Ocena atrybutu: ponadprzeciętna pensja
- Ocena atrybutu: udział w konkursach HR&EB
- Ocena atrybutu: organizacja angażuje się w działania CSR/ESG
- Ocena atrybutu: Rozpoznawalny pracodawca
- Ocena atrybutu: Dobra opinia na temat pracodawcy
- Lista top 3 atrybutów wskazanych przez respondentów w pytaniu otwartym
- Oczekiwania respondentów a cykl dystrybucji wiedzy w organizacji

Julita DĄBROWSKA - autorka badania i raportu
- ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem, doradza pracodawcom, którzy nie korzystają z usług agencji zewnętrznych w tym jak kreować wizerunek i markę pracodawcy, by przyciągać właściwych kandydatów,
- autorka dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
- absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
- przeprowadziła ponad 100 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
- autorka raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
- autorka raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym opublikowano nowy model marki pracodawcy,
- autorka raportu „Oceń swojego szefa, oceń swoją szefową” z 2022 roku,
- autorka 3 kursów online na temat employer brandingu,
- doświadczony trener, ponad 6000 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego.