Dzień dobry!

Zakończyliśmy tegoroczne badanie „Atrakcyjni Pracodawcy” i już możesz pobrać topline z kluczowymi wynikami. 

Co warto wiedzieć na temat badania?

  • badanie przeprowadzono wiosną 2023 roku metodą CAWI
  • respondenci to kandydaci i pracownicy, który ocenili 31 atrybutów opisujących miejsca pracy
  • na podstawie uzyskanych opinii powstał ranking 31 atrybutów, od najważniejszych po nieważne, branych pod uwagę przy wyborze pracodawcy.

Jak ten raport pomoże Ci promować wizerunek pracodawcy?

  • Pozwoli wyeliminować niepewność co naprawdę liczy się dla kandydatów i dla pracowników, 
  • Pomaga zweryfikować listę atrybutów stanowiącą tzw. propozycję EVP (ang. Employer/Employee Value Proposition),
  • Pomaga upewnić się czy przekazujesz istotne informacje kandydatom i pracownikom na temat miejsca pracy i pracodawcy.,
  • Pomaga przygotować listę tematów, które warto poruszać w komunikacji zewnętrznej (na stronie internetowej, w postach w social mediach, w filmach korporacyjnych, w ogłoszeniach rekrutacyjnych), jak i w komunikacji wewnętrznej (w rozmowach i spotkaniach, przy inicjowaniu akcji wewnętrznych)

Julita Dąbrowska, autorka raportu 

  • ekspertka marketingu, PR, employer brandingu z ponad 25-letnim doświadczeniem,
  • autorka dwóch bestsellerów „Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce” oraz „Praktyka employer brandingu. Rozmowy z menedżerami”,
  • absolwentka studiów doktoranckich w ALK oraz Szkoły Consumer Intelligence PTBRIO,
  • przeprowadziła ponad 100 wywiadów z top menedżerami firm w Polsce,
  • autorka raportu „Co czeka firmy w Polsce w 2020 roku” opracowanego na zlecenie Stowarzyszenia Interim Managerów w grudniu 2017 roku,
  • autorka raportu z badania jakościowego 7 polskich software house’ów, opublikowanego w czerwcu 2019 roku, w którym opublikowano nowy model marki pracodawcy,
  • autorka raportu „Oceń swojego szefa, oceń swoją szefową” z 2022 roku, 
  • doświadczony trener, ponad 6000 godzin szkoleniowych, wykładowca akademicki w ALK, SWPS, UE w Poznaniu i Uczelni Łazarskiego.

Warunki korzystania z raportu

  • Z chwilą pobrania niniejszego raportu Pobierający uzyskuje prawo do wykorzystania raportu wyłącznie na wewnętrzne potrzeby Pobierającego z wyłączeniem udostępniania raportu w całości, w częściach lub we fragmentach podmiotom trzecim.
  • Żadna część niniejszej publikacji nie może być powielana, przechowywana w systemach, serwisach, bazach, wyszukiwarkach internetowych lub przesyłana, udostępniana w jakiejkolwiek formie lub za pomocą jakichkolwiek środków elektronicznych, mechanicznych, fotokopii, nagrywania lub w inny sposób bez uprzedniej pisemnej zgody autorki raportu.
  • Cytowanie fragmentów raportu nie może zmieniać ich sensu, jest dopuszczalne wyłącznie w materiałach sporządzanych przez Pobierającego na własne potrzeby pod warunkiem opatrzenia cytowanych fragmentów „Julita Dąbrowska, Raport z badania atrakcyjności pracodawców w Polsce, 2023″ i podaniem adresu strony internetowej www.julitadabrowska.pl 

Uzyskane w tym roku wyniki wydają się być zgodne z obecnymi trendami na rynku. Odpowiednie środowisko pracy jest coraz bardziej doceniane przez kandydatów, którzy zdają sobie sprawę, że spędzają znaczną część swojego życia w miejscu pracy. Nie inaczej sytuacja wygląda w branży farmaceutycznej.
W raporcie płac i preferencji pracowników w badaniach klinicznych stworzonym przez Pharma Jobs jasno pokazano, że kandydaci cenią sobie czynniki pozapłacowe równie wysoko, jak samo wynagrodzenie. Według raportu czynnikami pozapłacowymi najistotniejszymi podczas szukania pracy są: możliwość awansu, work-life balance i możliwość pracy zdalnej. Warto zauważyć, że w obu badaniach ankietowani zwrócili uwagę, że nie tylko środowisko pracy jest dla nich ważne, ale i zdobycie doświadczenia oraz rozwój zawodowy.

Michał Łanocha

karierawfarmacji.pl

Jeśli zastanawiasz się jak zatrzymać pracownika w firmie i zmniejszyć koszty rotacji, to to badanie daje jednoznaczną odpowiedź. Pracując jako head hunter(łowca głów) na zlecenie firm najczęściej od spełniających oczekiwania mojego klienta, kandydatów słyszę, że mogą zmienić pracę tylko i wyłącznie, jeśli będą zarabiać więcej. Wtedy znając mojego klienta, sama często negocjuję z nim wyższe wynagrodzenie, dzięki któremu dostanie lepszego pracownika na dłużej. Pracownicy nie dają się tak łatwo złowić, jeśli dostają dobre wynagrodzenie i są doceniani. Niech ten komentarz będzie dla Ciebie wskazówką, bo pozorne oszczędności na wynagrodzeniach mogą spowodować większe koszty na rotacjach.

Marta Olesiak

mocompany.pl

Wyniki tego raport powinni poznać polscy pracodawcy chcący konkurować na rynku pracy. Ważne jest, aby pracodawcy uwzględniali te zmieniające się preferencje i dostosowywali swoje strategie rekrutacyjne i oferty pracy do oczekiwań kandydatów. Praca nad budowaniem stabilnych relacji z pracownikami i oferowanie atrakcyjnych warunków zatrudnienia może pomóc przyciągnąć wysokiej jakości kandydatów i zatrzymać ich na dłużej. Jak wynika z raportu, stoimy przed nowym obliczem polskiego rynku pracy, gdzie kandydat szuka stabilnego zatrudniania na długie lata, pracując w przyjaznej atmosferze z możliwością rozwoju swojego i organizacji. Wykorzystując tę wiedzę jako pracodawcy możemy stać się bardziej konkurencyjni na tak zmiennym rynku pracy, gdzie pracownik stanowi największą wartości, a zarazem najtrudniejszą do pozyskania i utrzymania w organizacji.

Jerzy Jułga

Claas Polska

Hello!

We have finished this year’s study „Attractive Employers” and now you can download the topline with key results.

What is worth knowing about the study?

  • the study was conducted in the spring of 2023 using the CAWI method
  • respondents are candidates and employees who rated 31 attributes describing workplaces
  • based on the opinions obtained, a ranking of 31 attributes was created, from the most important to unimportant, taken into account when choosing an employer

How will this report help you promote your employer’s image?

  • It will eliminate the uncertainty of what really matters for candidates and employees,
  • It helps to verify the list of attributes constituting the EVP (Employer/Employee Value Proposition),
  • It helps to ensure that you provide relevant information to candidates and employees about the workplace and the employer,
  • It helps to prepare a list of topics that are worth discussing in external communication (on the website, in posts in social media, in corporate videos, in recruitment advertisements) and in internal communication (in conversations and meetings, when initiating internal actions).

Julita Dąbrowska, author this report

  • marketing, PR and employer branding expert with over 25 years of experience,
  • author of two bestsellers “Employer branding. Employer brand in practice” and “Employer branding practice. Conversations with managers”
  • graduate of doctoral studies at KU and the Consumer Intelligence PTBRIO School,
  • conducted over 100 interviews with top managers of companies in Poland,
    author of the report „What awaits companies in Poland in 2020” commissioned by the Association of Interim Managers in December 2017,
  • author of the report on a qualitative study of 7 Polish software houses, published in June 2019, in which a new employer brand model was published,
  • author of the report „Rate your boss” from 2022,
  • experienced trainer, over 6,000 training hours, academic lecturer at KU, SWPS, UE in Poznań and Lazarski University.

Terms of Use

  • Upon downloading this report, the Downloader obtains the right to use the report only for the Downloader’s internal needs, excluding sharing the report in whole, in parts or in fragments with third parties.
  • No part of this publication may be reproduced, stored in systems, services, databases, Internet search engines, or transmitted, made available in any form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording or otherwise, without the prior written consent of the author of the report.
  • Quoting fragments of the report may not change their meaning, it is allowed only in materials prepared by the Downloading Party for its own needs, provided that the quoted fragments are accompanied by „Julita Dąbrowska, Report on the study of the attractiveness of employers in Poland, 2023” and the website address www.julitadabrowska.pl

PATRONI BADANIA „ATRAKCYJNI PRACODAWCY 2023”

Atrakcyjni Pracodawcy
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.